Monday 29 September 2014

Hiburan islami dalam Konsert Kembara Sufi 2.0

Konsert Kembara Sufi 2.0 berlangsung pada 27 September 2014 di Arena Gemilang DeTAR PUTRA UNIMAS. Program yang masuk tahun kedua ini dihadiri oleh Dr. Haji Roslan Ali selaku wakil Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni UNIMAS. Tetamu lain yang turut hadir adalah Dr Abdul Halim Busari, Pengarah Pusat Islam; Encik Mazdan Ali Amaran, wakil Pengetua Kolej Cempaka dan Saudara Muhammad Arif selaku Pengarah Program.

Konsert kali ini membariskan Hafiz Hamidun dan kumpulan nasyid In-Team. Antara lagu-lagu yang dipersembahkan oleh kedua-dua artis seperti Kasih Padamu, Nur Kasih, Iman dan Aman dan Siti Khadijah. Persembahan yang tidak mengecewakan, menyebabkan penonton tidak berganjak dari tempat duduk dan terus menyaksikan persembahan. Selain persembahan nyanyian, penyampaian tazkirah daripada juara Ikon Muda BAMM 2.0 turut memukau penonton.

Program yang berlangsung 3 jam ini dihadiri lebih 2500 penonton yang hadir terdiri daripada warga UNIMAS dan penduduk sekitar Kota Samarahan dan Kuching.

Di samping berhibur, penonton Konsert Kembara Sufi 2.0 juga terus menghulurkan sumbangan kepada rakyat Gaza melalui Tabung Kasih Ummah Gaza. Hasil kutipan telah diserahkan kepada wakil Aqsa Syarif.

Program Konsert Kembara Sufi 2.0 merupakan antara program yang dianjurkan bersempena Cempaka Festival 2014, bermula 26 September yang lalu. Program yang dianjurkan Exco Publisiti dan Media JPK Cempaka ini pernah memenangi Anugerah Rafflesia dalam Majlis Anugerah Pelajar UNIMAS 2014.

Galeri Konsert Kembara Sufi 2.0, klik di sini.

0 comments:

Post a Comment